نمایندگان مجلس، مسایل فرهنگی را در اولویت قرار دهند
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'سیدمحمد حسینی' روز جمعه با حضور در ویژه برنامه انتخابات مجلس شورای اسلامی كه به صورت زنده از شبكه پنج سیما پخش شد، افزود: به نمایندگان توصیه می شود، پس از راهیابی به مجلس، به بخش بودجه فرهنگی كشور توجه ویژه داشته باشند.

وی در تحلیل روند برگزاری انتخابات نیز گفت: در شهرستان ها و محیط های كوچك تر، مردم بهتر می توانند نامزدهای خود را شناخته و انتخاب كنند، از این رو شاید كمتر اتفاق می افتد كه در شهرستان ها انتخابات به دور دوم كشیده شود.

حسینی با اشاره به آنكه در این دوره از انتخابات مجلس در حوزه های انتخابی استان تهران 30 نفر به عنوان نماینده مردم انتخاب می شوند، توضیح داد:‌ حضور در پای صندوق های رای وقت زیادی را از مردم نمی گیرد، اما این اقدام در حقیقت گام بزرگی برای كشور است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآورشد: اكنون رسانه ها و خبرگزاری های دنیا منتظر پایان و اعلام نتایج این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران هستند و حضور پرشور مردم می تواند در نوع انعكاس اخبار آنان بسیار تاثیرگذار باشد.

حسینی افزود: نمایندگان شهرستان ها پس از ورود به مجلس، مرتب در رفت و آمد و مشغول پاسخگویی به مسایل و مشكلات مردم هستند، در حالیكه نمایندگان تهران از آنجا كه وقت آزادتری برای پرداختن به مسایل مختلف دارند، می توانند در مجلس، فعال تر حضور یافته و پیگیر مطالبات مردم باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، درمورد انتظار از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در جمهوری اسلامی ایران سه قوه مقننه، مجریه و قضاییه وجود دارد كه در صدر این قوا رهبر معظم انقلاب قرار دارند و ممكن است در مواردی اصطكاك و اختلاف نظرهایی نیز بین این قوا وجود داشته باشد.

حسینی ادامه داد: باید در نظر داشت كه این اختلافات را می توان با همگرایی مرتفع كرد و اكنون نیز دولت عزم خود را جزم كرده تا كارهای جدی در عرصه های مختلف صورت دهد، از این رو به هر میزان كه هماهنگی و همراهی بین قوای سه گانه وجود داشته باشد، اقدامات با سرعت و روند بهتری پیش می رود.

فراهنگ ** 1883 ** 1071





:: برچسب‌ها: نیکون ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: