بخشنامه ادامه تحصیل كاركنان شاهد و ایثارگر مراكز وزارت علوم و بهداشت در مقطع دكتری
نوشته شده توسط : gogos

'حسن مسلمی نایینی' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: شورای مركزی بورس وزارت علوم در جلسات 22 آذر ماه 90 و 22 فروردین ماه 91 مصوب كرد، كارشناسان و كارمندان مراكز علمی و پژوهشی تحت پوشش وزارت علوم و وزارت بهداشت، واجد شرایط را پس از بررسی مدارك و سوابق علمی، آموزش، اجرایی و مصاحبه حضوری با رعایت سهمیه تخصیص داده شده جهت ادامه تحصیل در مقطع دكتری به دانشگاه های مجری دوره دكتری معرفی كنند.

وی صدور این بخشنامه را در راستای تكریم كارشناسان و كاركنان شاهد و ایثارگر، قدردانی از خدمات برجسته آنها و خانواده های آنها و برای ارتقای سطح علمی این افراد در مقطع دكتری عنوان كرد.

مسلمی در مورد شرایط استفاده از تسهیلات ادامه تحصیل كاركنان شاهد و ایثارگر مراكز علمی و پژوهشی وزارتخانه های علوم و بهداشت در مقطع دكتری، توضیح داد: داوطلبان باید دارای مدرك رسمی كارشناسی ارشد یا دكتری حرفه ای مورد تایید وزارت بهداشت باشد و داشتن سابقه خدمات برجسته در زمینه های اجرایی، فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و فناوری نیزاز دیگر شرایط در نظر گرفته شده است.

وی نیاز به تخصص داوطلب در دانشگاه و دارا بودن حداقل معدل 14 در مقطع تحصیلی كارشناسی و 16 برای مقطع كارشناسی ارشد را از دیگر شرایط لازم به ترتیب 14 و 16 را از دیگر شرایط لازم برای استفاده از تسهیلات این بخشنامه عنوان كرد و گفت: داوطلبان همچنین در صورت تحصیل در مقطع كارشناسی ارشد یا دكتری حرفه ای باید حداكثر تا 31 شهریور ماه 91 فارغ التحصیل شوند.

مدیركل بورس وزارت علوم ادامه داد: رزمندگانی كه حداقل شش ماه متوالی یا متناوب حضور داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه های نبرد حق علیه باطل دارند، جانبازان 25 درصد و بالاتر، فرزند و همسر جانبازان 50 درصد بالاتر، آزادگان، فرزندان و همسران آنان و همچنین فرزندان و همسران شهدا، مفقودین و اسرا نیز در صورت داشتن دیگر شرایط لازم، مشمول این بخشنامه خواهند شد.

وی به انطباق شرایط متقاضی جهت استفاده از ماموریت آموزشی با مد نظر قرار دادن ماده 61 قانون مدیریت خدمات كشوری اشاره كرد و گفت: بر اساس این ماده قانونی، اعزام كارمندان دستگاههای اجرائی از زمان تصوب این قانون برای طی دوره‌های آموزشی كه منجر به اخذ مدرك دانشگاهی و یا معادل آن می‌ شود در داخل و خارج از كشور با هزینه دستگاههای مربوطه و استفاده از ماموریت آموزشی ممنوع است و البته در تبصره این ماده نیز تاكید شده كه ایثارگران مشمول مقررات خاص خود خواهند بود.

به گفته مسلمی متقاضیان تا 20 اردیبهشت ماه 91 فرصت دارند تا مشخصات فردی و سوابق تحصیلی خود را در سامانه رزومه به نشانی Httr://resume.msrt.r قرار دهند و معرفی داوطلبان واجد شرایط به اداره كل بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان وزارت علوم نیز باید پس از ارزیابی اولیه و با تایید و امضای رییس دانشگاه حداكثر تا همین تاریخ صورت پذیرد.

وی خاطر نشان كرد: سهمیه هر دانشگاه در استفاده از این بخشنامه حداكثر به میزان 20 درصد كارشناسان و كارمندان ایثارگر واجد شرایط در مقطع دكتری است.

بخشنامه ادامه تحصیل كارشناسان و كاركنان شاهد و ایثارگر با امضای 'محمود ملاباشی' معاون وزیرعلوم و رییس سازمان امور دانشجویان جهت اجرا به دانشگاه ها و موسسات اموزش عالی و پژوهشی كشور ابلاغ شده است.

فراهنگ/1055/1594





:: برچسب‌ها: رقص , مرخصی ,
:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: